W układzie wydechowym samochodów ciężarowych, takich jak MAN TGX i TGS Euro 6, znajduje się nowy wkład DPF o numerach 81151030107, 81151030128, 81151036130 i 36151030038. Ma on na celu zmniejszenie emisji cząstek stałych (pyłów) wytwarzanych przez silnik diesla. DPF jest wykonany z ceramiki lub metalu i działa jako pułapka na cząstki stałe wytwarzane przez olej napędowy w silniku.
W Krakowie nowy wkład DPF MAN TGX i TGS 81151030107 jest niezbędny do spełnienia norm emisji Euro 6, które są obowiązujące w Krakowie i wymagają znacznego ograniczenia emisji szkodliwych substancji, takich jak cząstki stałe, tlenki azotu (NOx) i inne gazy cieplarniane. W następujących samochodach MAN TGX i TGS Euro 6 DPF działa w następujący sposób:
- Złapanie cząstek stałych: Gazy wydechowe, które zawierają cząstki stałe, przechodzą przez DPF.
- Filtracja: Cząstki stałe zostają zatrzymane przez filtr DPF, a czyste gazy wydechowe przechodzą przez niego.
- Regeneracja: Z czasem cząstki stałe gromadzą się w filtrze DPF, co może prowadzić do jego zatknięcia. Aby zapobiec temu, DPF musi być okresowo regenerowanyw firmie EcoSerwisDPF w Krakowie na południu Polski.
- Monitorowanie i kontrola: System zarządzania pojazdem monitoruje skuteczność DPF i może wyświetlać ostrzeżenia lub wymagać konserwacji, jeśli filtr jest zbyt zatkanie lub uszkodzony.
DPF MAN TGX i TGS 81151030107 jest niezbędny do utrzymania pojazdów ciężarowych zgodnych z przepisami dotyczącymi emisji spalin. Aby zachować skuteczność DPF i spełnić normy emisji Euro 6, konieczne jest regularne konserwowanie i regeneracja. Dlatego, aby uniknąć potencjalnych problemów z emisjami i wydajnością silnika, należy przestrzegać zaleceń producenta pojazdu i regularnie serwisować DPF.