DAF XF 106 Euro 6, znany również jako DAF 106 Polift, ma filtr cząstek stałych (DPF) wykonany z ceramiki lub metalu. Często stosowane substancje to:
Ceramuka: Wiele starszych filtrów cząstek stałych (DPF) składa się z karborundu lub ceramiki krzemionkowej. Ceramiczne DPF mają małe otwory, które zatrzymują cząstki stałe emitowane przez silnik. Niezależnie od tego, że filtry ceramiczne są trwałe i skuteczne w zatrzymywaniu cząstek stałych, potencjalne zatykanie może powodować ich regenerację.
Metal: Filtry wykonane z metalu, takie jak stal nierdzewna lub stop tytanu, są stosowane w nowszych pojazdach DAF 106 Polift oraz w bardziej zaawansowanych systemach DPF. Filtry metalowe działają lepiej w obszarach o dużym obciążeniu, ponieważ są bardziej odporne na zatykanie. Niektóre filtry metalowe mają również struktury o otwartych kanalikach, co ułatwia przepływ i regenerację spalin.
Zarówno ceramiczne, jak i metalowe DPF usuwają cząstki stałe, znane również jako cząstki sadza, z gazów spalinowych. Pomaga to spełnić normy emisji i uczynić samochód bardziej przyjaznym dla środowiska. Ponieważ konstrukcja DPF każdego modelu DAF XF 106 Polift różni się w zależności od wersji i rocznika produkcji, należy sprawdzić dokumentację techniczną lub producenta.