W systemach wtrysku paliwa w silnikach wysokoprężnych (diesel) znajduje się wtryskiwacz zwiększający temperaturę wypalania. Często mówi się o nim jako o wtryskiwaczu paliwa do filtra cząstek stałych (DPF).
Wtryskiwacz ten dostarcza paliwo do filtra cząstek stałych (DPF), który jest częścią systemu kontroli emisji. Spalanie tego dodatkowego paliwa w DPF zwiększa temperaturę i usuwa zgromadzone cząstki stałe podczas procesu regeneracji. Proces regeneracji DPF obejmuje spalanie i usuwanie cząstek stałych, aby zapobiec zatkaniu filtra.
W celu upewnienia się, że system kontroli emisji silnika wysokoprężnego działa prawidłowo, wtryskiwacz zwiększający temperaturę wypalania jest często stosowany. System zarządzania silnikiem może regulować ten dodatkowy wtrysk paliwa na podstawie wielu czynników, takich jak ilość zgromadzonych cząstek stałych w DPF.
Jeśli masz pytania lub problemy z wtryskiwaczem zwiększającym temperaturę wypalania w ciężarówce DAF XF 106, najlepiej jest skonsultować się z EcoSerwisDPF.pl lub specjalistycznym mechanikiem, którzy są w stanie odpowiednio diagnozować, serwisować i konserwować ten element.